Kolejny weekend za pół ceny w październiku

Wszystko wskazuje na to, że wiosenna akcja “Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny” była strzałem w dziesiątkę. Polska Organizacja Turystyczna zbliża się do końca przygotowań drugiej edycji, która potrwa od 6 do 8 października. Jak systematycznie organizowana Noc Muzeów, tak zapewne i Weekend Za Pół Ceny stanie się szalenie istotnym wydarzeniem promującym walory turystyczne Polski.

Cała idea stojąca za akcją “Polska zobacz więcej” jest bardzo prosta i dołączyć mogą do niej wszyscy przedstawiciele branży turystycznej: właściciele rozmaitych atrakcji turystycznych, hotelarze i gospodarze obiektów noclegowych innych kategorii, restauratorzy, wszelkie instytucje i organizacje, które w ten czy inny sposób zajmują się organizacją i obsługą ruchu turystycznego. Każdy, kto zgłosi się do weekendu za pół ceny, podejmuje się zaoferować swoje usługi w danym terminie po cenie o przynajmniej 50% niższej niż na co dzień.

W ten banalny sposób przyciąga się wielu turystów i gości, o których poza sezonem wysokim dość trudno, a jednocześnie pokazuje ciekawe zakątki Polski. Dla tych, którzy mają powody do narzekania na frekwencję, akcja “Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny” stanowi wymarzoną wręcz okazję do wypromowania się, wypracowania pozytywnej marki i zdobycia odpowiedniej renomy. Z kolei turyści dostają wielką szansę poznania interesujących miejsc w Polsce po atrakcyjnej cenie, o których być może nigdy wcześniej nie słyszeli. Albo wręcz przeciwnie: wiedzieli doskonale, ale poznawanie bogatego dziedzictwa historycznego, kulturowego i przyrodniczego ojczyzny było zbyt obciążające dla domowego budżetu.

Do 3 września Polska Organizacja Turystyczna będzie zbierać deklaracje uczestnictwa w weekendzie za pół ceny. Weryfikacja złożonych wniosków powinna skończyć się po kilku dniach, a ok. 12 IX ma ukazać się ostateczna lista. W ten sam dzień włączający się do akcji mają zamieścić swoją ofertę na “Polska zobacz więcej”. Z kolei 18 wrzesień to czas, kiedy ruszy przedsprzedaż noclegów, wejściówek, stolików w restauracjach i innych usług turystycznych.

Warto dodać, że w pierwszej edycji akcji promocyjnej "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny" reklamowało się 460 różnego typu przedsiębiorstw turystycznych, którym udało się w ten sposób skusić 77,5 tys. turystów z całego kraju.

Komentarze (1)

MaThek 31.08.2017 16:00

Bardzo mnie ciekawi, jakim to sposobem liczbę 460 atrakcji, obiektów noclegowych, restauracji i innych firm branży stricte turystycznej POT wraz z Ministerstwem Sportu i Turystyki mogli uznać za sukces. Przecież w Polsce działają dziesiątki, a pewnie i setki tysięcy tego rodzaju przedsiębiorstw. Niecałe 80 tysięcy chętnych turystów też nie robi wrażenia, skoro w kraju żyje jakieś 35 milionów ludzi. No to ile populacji skorzystało z weekendu za pół ceny - ćwierć procenta? A przecież kasa z 500+ miała właśnie do takich rzeczy służyć!

Dodaj komentarz

Odpowiadasz na komentarz MaThek z 31.08.2017 16:00 Anuluj
Nasi partnerzy